Google Walking Directions…

August 7, 2008 at 11:27 am 7 comments

I was playing around with Google Maps this morning (isn’t my life fascinating?) and I noticed there was a new feature – Walking Directions!

According to Google Maps, it would take me 23 days and 14 hours to walk from Omaha, Nebraska to Los Angeles, California.  I’m assuming that’s walking straight through for 23 days without taking any breaks.  Add in sleeping time, eating time, bathroom time, you’re looking at a good 2 month journey.

So… next time you want to know how long its going to take you to walk somewhere and which route to take, use Google Maps!  🙂

PS:  It does work great locally – I tried my apartment building to the Pizza Hut/Taco Bell a few miles away and it gave me step by step instructions.  It said it would take me 49 minutes.  I’m sooo going to give it a try! 

🙂  BYE!

Advertisements

Entry filed under: Uncategorized. Tags: , , , , .

Thursday!! I wish it were 5pm.

7 Comments Add your own

  • 1. Lisa  |  August 8, 2008 at 3:09 am

    I wanna go check that out too! Google comes up with everything don’t they. If you are going on a 49 minute walk you better make sure there’s no rain in the forecast LOL.

    ~Lisa

    Reply
  • 2. lizzi33  |  August 8, 2008 at 10:07 am

    Google amazes me. I play around on Google all the time! Yesterday, I also discovered that they updated the maps in the area of Mexico where Jose lives (it used to be one big green and brown blob) and me and him fooled around for a good 40 minutes last night picking out his house, his brothers house, his uncles house… etc. etc!

    LoL, I doubt I’ll make the 49 minute walk. It sounded like a much better idea yesterday!

    Reply
  • 3. ~Jenn;0)  |  August 8, 2008 at 10:21 am

    I did the same thing with Hectors town…traced everything from the Plaza…I printed it out so I could see it all better…I have dialup…:( doesn’t make for the best pics ever! I just found a bunch of pics on Flickr too from Santa Cruz in Palmillas…Hector saw a friend of ours Mom on there and printed it out to take to the friend at work today! I have no idea who the person was that put the pics on there, kinda cool I thought though! It doesn’t take much to interest me! I’m always looking for pics of Palmillas though because it’s such a small town, and everyone knows everyone…so if you can find em chances are he is gonna know someone in that pic!;)

    ~Jenn;0)

    Reply
  • 4. lizzi33  |  August 8, 2008 at 10:35 am

    Jenn – that’s too cool about seeing someone’s mom in one of the pictures!!! When I go to Lagos again, I’m going to take a ton of pictures of everything and everywhere! 🙂

    It doesn’t take much to interest me, either!

    Reply
  • 5. ~Jenn;0)  |  August 8, 2008 at 12:30 pm

    I tried to get a lot more pics of Palmillas then I did, but Hector was gettin embarrased so I had to lay off a bit, but I do have a few of em on my Flickr page! Next time we go, I don’t care what he says…I’m taking pics of EVERYTHING….even the seatless bathrooms…LMAO!

    ~Jenn;0)

    Reply
  • 6. Lisa  |  August 9, 2008 at 4:02 am

    LMAO @ recognizing the mom. I was on MySpace a couple of weeks ago looking at the people on my friend list when I came across this girl’s profile with family pics and recognized a guy that worked at the local Mexican restaurant … she married him!

    We now know that Ivan is alive and well living in Tennessee with a great wife and two beautiful babies 🙂

    I hope we get to meet them when we go to Kentucky.

    Reply
  • 7. Jenn;0)  |  August 9, 2008 at 12:48 pm

    It is a small world huh?! I thought about writing a blog about Anthony’s real dad Eduardo…just curious if anyone knows him…and to let anyone know if they were plannin on being with him NOT TO! LoL!

    ~Jenn;0)

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Blog Stats

  • 201,132 hits
August 2008
S M T W T F S
« Jul   Sep »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Archives

My tweets


%d bloggers like this: